„Zielona Szkoła” klasy 6 c

11.10.2019
1 minuta czytania

Klasa 6c spędziła 5 dni na „zielonej szkole” w Jarnołtówku. Jarnołtówek to malownicza miejscowość położona w województwie opolskim. Leży w Górach Opawskich, w dolinie Złotego Potoku. W pierwszym dniu pobytu, po rozpakowaniu się, poszliśmy na spacer po okolicy, która oferuje piękne krajobrazy. Trasa spaceru  na prawie całej swej długości prowadzi przez tereny leśne. W drugim dniu pojechaliśmy do Kopalni Złota, która znajduje sie w miejscowości Złoty Stok. Nie tylko na Dzikim Zachodzie panowała kiedyś" gorączka złota". W Złotym Stoku już w średniowieczu pozyskiwało się ten cenny kruszec. Podczas wizyty w tutejszej kopalni mogliśmy sie poczuć jak poszukiwacze z dawnych lat. Spacerując po tunelach kopalni dowiedzieliśmy się jak wyglądała praca górników , poznaliśmy miejscowe legendy i zobaczyliśmy niezwykłe zjawiska przyrodnicze. Następnego dnia wybraliśmy się do Jaskini Niedźwiedziej, która jest najpiękniejszą jaskinią w Polsce.   Zachowana szata naciekowa zrobiła na nas ogromne wrażenie. W ostatni dzień odwiedziliśmy Muzeum Robotów. Autor jest wielbicielem fantastyki i filmów SF. Do budowy swoich robotów używa części samochodowych znajdowanych w garażu lub na złomowisku.  W fabryce zobaczyliśmy Terminatora i Trasformersa, ale także Obcego, roboty i myśliwce z "Gwiezdnych wojen" oraz Minionki. Następną atrakcją tego dnia był przepiękny Zamek w Mosznej. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy liczne komnaty i wysłuchaliśmy historii zamku. Cały wyjazd był bardzo udany. Bawiliśmy się świetnie, a z wyjazdu pozostały nam wspaniałe wspomnienia.