Realizacja projektu edukacyjnego na lekcjach języka obcego rozwija nie tylko kompetencje językowe uczniów, lecz także umiejętności komunikacji i pracy w grupie. Działania projektowe są także okazją do zwiększenia motywacji uczniów do pracy nad ich mocnymi i słabymi stronami w nauce języka obcego.
Metoda projektu edukacyjnego jest bardzo efektywnym sposobem nauczania języka obcego, a także nauczania w ogóle. Jest to jedna z tzw. metod aktywnych, w których kładzie się nacisk na samodzielne zdobywanie wiedzy przez uczniów. Ponadto poprawnie wykonany na lekcjach języka projekt edukacyjny rozwija u uczniów nie tylko umiejętności językowe, lecz także te praktyczne oraz związane ze sferą wychowawczą. Spośród takich umiejętności można wymienić np. umiejętność pracy w grupie i komunikowania się, co odnosi się nie tyle do mówienia w języku obcym, ile do ogólnej umiejętności „dogadywania się” z innymi osobami, podziału pracy, wspólnego pokonywania trudności itp. Inne cenne umiejętności to na przykład organizacja pracy własnej, wykorzystywanie wielu źródeł informacji oraz łączenie informacji pochodzących z różnych źródeł, a także umiejętność oceny własnej pracy. Klasy 1-3, 4a, 6c, 6e,7c, 8a, 8b, 8c, do tej pory zrealizowały szereg projektów krótko i długoterminowych, które cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczniów:
- projekt „Halloween Mask” – projekt edukacyjny dla klas 3
- „Christmas is coming” – projekt edukacyjny dla klas 1- 3
- “My favourite toys” – project edukacyjny dla klas 1
- „Animals and shapes” – projekt edukacyjny dla klas 1
- Projekty krótkoterminowe – „Christmas story” dla klas 8a, c oraz 8b, „My favourite thing”, „My Family”, „Sea animals”, “Our perfect room” dla klasy 2d,
- “Greetings from Poland”dla klasy 4a, „Houses in the U.K” dla klasy 4a, „Cool T-shirt for Poland”, “My family album” dla klasy 4a, “Listy do M”dla klasy 7c
- Projekty długoterminowe – “Churches around the world”, “London”, “Unesco World Heritage List” dla klasy 6e
- Project multimedialny “English around Us” – dla klas 6c I 7c
Każdy projekt realizowany był według określonych punktów:
- Rozpoczęcie projektu.
- Wybór tematu.
- Ustalenia organizacyjne.
- Współpraca i umiejętność komunikowania się w grupie.
- Zakończenie projektu, prezentacja, ocena, zorganizowanie ekspozycji.