Biblioteka w roku szkolnym 2024/25 realizowała ogólnopolski program: Biblioteka - dobre miejsce dla człowieka, edycja II i otrzymała certyfikat. Program miał na celu promocję czytelnictwa, aktywizację oraz wsparcie wizerunku bibliotek szkolnych. W projekcie- Biblioteka dobre miejsce dla człowieka- bardzo chętnie wzięli udział uczniowie klas I-VI. W klasach VII -VIII do projektu przystąpili uczniowie, którzy prowadzili zajęcia dla uczniów klas młodszych. W ramach Ogólnopolskiego Programu dla Bibliotek Szkolnych w roku szkolnym 2024/2025 nasza biblioteka zrealizowała następujące działania:
I Klub Supermocy- karta lojalnościowa twojej biblioteki
Podczas zabawy w Klub Supermocy uczniowie musieli przeczytać cztery książki z kategorii: książka detektywistyczna, z elementami magii lub fantastyki, utwór o rówieśnikach. Następny etap zabawy czytelniczej to zadania związane z ulubioną książką. Uczniowie zdobywali supermoce- moc odwagi, mądrości, magii oraz świadomości. Do konkursu przystąpiło 28 osób, do mety dotarły 4- zyskując miano książkowego Superbohatera. Gratulujemy! W ramach działania- Klub Supermocy- uczniowie klas III wzięli udział w emocjonujących warsztatach w Bibliotece Kraków – Filia nr 10. Uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób uporządkowane są publikacje w bibliotece, uczyli się je odszukiwać w elektronicznym katalogu i na półkach.
II Poczytajmy sobie- akcja czytelnicza dla uczniów i rodziców
W ramach działania-Poczytajmy sobie- w klasach drugich przeprowadzono zajęcia czytelnicze
„Odkręćmy emocje”. Uczennice z klasy 4c – Uliana i Adrianna przeczytały młodszym kolegom
i koleżankom fragment utworu J. Bednarek „ Niesamowite przygody 10 skarpetek”, tekst stał się początkiem rozmowy na temat emocji, sposobów ich wyrażania oraz rozładowania. Drugoklasiści
pomagali książkowej bohaterce- Skarpetce uporać się z uczuciami, przygotowali różne plastyczne rozwiązania- ozdabiali papierowe skarpetki, tak, by ją „ rozweselić.”. Podczas zajęć omówiono
z Uczniami zasady akcji czytelniczej dla uczniów i rodziców : Poczytajmy sobie. Z nadesłanych od Rodziców informacji wynika, że najchętniej czytane w dzieciństwie książki to: seria „ Pan Samochodzik, komiksy-Tytus, Romek i A’Tomek oraz „ O psie, który jeździł koleją”.
III. Gdy byłem w twoim wieku...Starsi uczniowie polecają książki młodszym
Uczniowie z klas 4-8 polecali młodszym koleżankom i kolegom książki z biblioteki, które w ich wieku były ulubionymi lub z perspektywy czasu okazały się dla nich ważne. Podczas przeprowadzonego dla klas pierwszych Pasowania na czytelnika uczniowie z klasy 7d zaprosili Pierwszoklasistów do świata baśni, podczas zajęć czytelniczych prowadzonych przez nauczyciela bibliotekarza Uczniowie wysłuchali najpiękniejszych baśni H. Ch. Andersena i rozwiązywali przygotowane zadania. Działaniem, które ma na celu propagowanie czytelnictwa, jest przygotowana przez uczniów klas starszych i nauczycieli bibliotekarzy akcja Bookcrossingu, czyli wędrującej książki. Uczniowie mogą przynosić swoje przeczytane książki i zostawić je w wyznaczonym miejscu, a w zamian wymienić na inne pozycje tam zgromadzone. Uczniowie klas
1-3 podczas przerw i zajęć lekcyjnych mogą korzystać z księgozbioru Radosnej biblioteczki, która została przygotowana na szkolnym korytarzu.