Biblioteka - dobre miejsce dla człowieka- udział w ogólnopolskim programie

10.06.2025
2 minuty czytania

Biblioteka w roku szkolnym 2024/25 realizowała ogólnopolski program: Biblioteka - dobre miejsce dla człowieka, edycja II i otrzymała certyfikat. Program miał na celu promocję czytelnictwa, aktywizację oraz wsparcie wizerunku bibliotek szkolnych. W projekcie- Biblioteka dobre miejsce dla człowieka- bardzo chętnie wzięli udział uczniowie klas I-VI. W klasach VII -VIII do projektu przystąpili uczniowie, którzy prowadzili zajęcia dla uczniów klas młodszych. W ramach Ogólnopolskiego Programu dla Bibliotek Szkolnych w roku szkolnym 2024/2025 nasza biblioteka zrealizowała następujące działania:

I Klub Supermocy- karta lojalnościowa twojej biblioteki

Podczas zabawy w Klub Supermocy uczniowie musieli przeczytać cztery książki z kategorii: książka detektywistyczna,  z elementami magii lub fantastyki, utwór o rówieśnikach. Następny etap zabawy czytelniczej to  zadania  związane z ulubioną książką. Uczniowie zdobywali supermoce- moc odwagi, mądrości, magii oraz świadomości. Do konkursu przystąpiło 28 osób, do mety dotarły 4- zyskując miano książkowego Superbohatera. Gratulujemy! W ramach działania- Klub Supermocy- uczniowie klas III  wzięli udział w emocjonujących  warsztatach w Bibliotece Kraków – Filia nr 10. Uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób uporządkowane są publikacje w bibliotece, uczyli się je odszukiwać w elektronicznym katalogu i na półkach.

II Poczytajmy sobie- akcja czytelnicza dla uczniów i rodziców

W ramach działania-Poczytajmy sobie- w klasach drugich przeprowadzono zajęcia czytelnicze

„Odkręćmy emocje”. Uczennice z klasy 4c – Uliana i Adrianna przeczytały młodszym kolegom
 i koleżankom fragment utworu J. Bednarek „ Niesamowite przygody 10 skarpetek”, tekst stał się początkiem rozmowy na temat emocji, sposobów ich wyrażania oraz rozładowania. Drugoklasiści

pomagali książkowej bohaterce- Skarpetce uporać się z uczuciami, przygotowali różne plastyczne rozwiązania- ozdabiali papierowe skarpetki, tak, by ją „ rozweselić.”. Podczas zajęć omówiono
z Uczniami zasady  akcji czytelniczej dla uczniów i rodziców : Poczytajmy sobie. Z nadesłanych od Rodziców informacji wynika, że najchętniej czytane w dzieciństwie książki to: seria „ Pan Samochodzik, komiksy-Tytus, Romek i A’Tomek oraz „ O psie, który jeździł koleją”.

III. Gdy byłem w twoim wieku...Starsi uczniowie polecają książki młodszym

Uczniowie z klas 4-8  polecali młodszym koleżankom i kolegom książki z biblioteki, które w ich wieku były  ulubionymi lub z perspektywy czasu okazały się dla nich ważne. Podczas przeprowadzonego dla klas pierwszych Pasowania na czytelnika uczniowie z klasy 7d zaprosili Pierwszoklasistów do świata baśni, podczas zajęć czytelniczych  prowadzonych przez nauczyciela bibliotekarza Uczniowie wysłuchali najpiękniejszych baśni H. Ch. Andersena i rozwiązywali przygotowane zadania. Działaniem, które ma na celu propagowanie czytelnictwa, jest przygotowana przez uczniów klas starszych i nauczycieli bibliotekarzy  akcja Bookcrossingu, czyli wędrującej książki. Uczniowie mogą przynosić swoje przeczytane książki i zostawić je w wyznaczonym miejscu, a w zamian wymienić na inne pozycje tam zgromadzone. Uczniowie klas
1-3 podczas przerw i zajęć lekcyjnych mogą korzystać z księgozbioru Radosnej biblioteczki, która została przygotowana na szkolnym  korytarzu.

Ustawienia dostępności

Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor