„O kulturę(się)proszę” – czyli młodzież debatuje Hackhathon

11.05.2019
2 minuty czytania

W dniu 11 maja 2019 roku, w Małej Hali Tauron Arena Kraków, w godzinach 9.00-22.00 odbyło się niezwykłe wydarzenie, w którym uczestniczyła młodzież z naszej szkoły. Organizatorem wydarzenia pod nazwą „YouthKrakHach. O kulturę (się) proszę” była Komisja Dialogu Obywatelskiego ds. Młodzieży oraz Urząd Miasta Krakowa. Celami wydarzenia były m.in.:

  • Zaangażowanie krakowskiej młodzieży w realizację obszaru nr 4 Programu Aktywnego Uczestnictwa Młodzieży w Życie Miasta „Młody Kraków 2.0” tj. kultura dla młodzieży.
  • Zachęcanie młodzieży w wieku 13-26 lat związanej z Krakowem do angażowania się w życie miasta i promocja programu „Młody Kraków 2.0”.
  • Podniesienie świadomości społecznej o możliwościach dla młodzieży w Krakowie.

Uczestnicy Hackathonuw pięcioosobowych zespołach samodzielnie przygotowali prace. Korzystali przy tym z własnego sprzętu komputerowego. Zadaniem uczestników było opracowanie koncepcji projektu realizującego 4 obszary segmentu „Kultura” w programie Młody Kraków 2.0.

Wśród obszarów znalazły się:

  1. Opracowanie koncepcji wydarzenia kulturowego – festiwalu, wystaw, pokazów, w ramach których będą się mogli zaprezentować młodzi twórcy.
  2. Opracowanie koncepcji „Bonu Kulturalnego „ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży o utrudnionym dostępie do kultury.
  3. Opracowanie sposobu na uatrakcyjnienie oferty instytucji kultury kierowanej do młodzieży.
  4. Opracowanie koncepcji wolontariatu młodzieży w instytucjach kultury.

Uczniowie klas ósmych z naszej szkoły pracowali nad obszarem pierwszym. Projekt nosił nazwę Mobilny Uniwersytet Rozwoju (MUR) a hasłem przewodnim było rozbicie muru pomiędzy kulturą klasyczną jak śpiew, taniec, rzeźba itd., a nowoczesną jak gaming czy programowanie.

Uczniowie opracowali projekt powtarzającego się co roku wydarzenia w kilku miejscach Krakowa, głównie podczas wakacji. „Główny target – odbiorca-  miałby wtedy więcej czasu ze względu na okres wakacyjny. Podczas wydarzeń młodzi twórcy na przykład studenci Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, ale nie tylko, mogliby zdobyć doświadczenie, zaprezentować swoje umiejętności, zyskać odbiorców a z czasem potrzebny w reklamie rozgłos. Z kolei odbiorcy wydarzenia mogliby odkryć w sobie nowe pasje, miło spędzić czas w alternatywie np. do przesiadywania przed telewizorem czy nadużywania telefonów, tabletów, komputerów.” (cyt.na podstawie relacji naszego zespołu).

Wydarzenie to skupiałoby również sławnych ludzi, którzy pomogliby znaleźć sponsorów.

Całość poparta trzyminutową prezentacją została późnym wieczorem przedstawiona pozostałym zespołom oraz członkom Komisji, w skład której wchodzili specjaliści IT, mentorzy, przedstawiciele Urzędu Miasta Krakowa oraz potencjalni sponsorzy projektów.Nasz zespół spisał się na medal i zdecydowanie zdobył serca jurorów.

Jako najmłodsi uczestnicy zdobyli ogromne uznanie i brawa ze strony wszystkich uczestników. Co więcej za swój projekt otrzymali Nagrodę Specjalną, którą odebrali podczas Gali Finałowej w dniu 14 maja 2019 roku. Chłopcy będą mogli skorzystać z kursu programowania i grafiki komputerowej, który był nagrodą w Hackathonie.

Nie jest to koniec przygody naszego dzielnego zespołu z programem Młody Kraków 2.0.

Już 4 czerwca 2019 roku uczniowie będą brali udział w debacie dotyczącej planowania obszaru kultury dla młodzieży w Krakowie. Gratulujemyzespołowi i życzymy dalszych sukcesów.

Samorząd Szkolny

 

Ustawienia dostępności

Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor