Metoda projektów w klasie 5b – kreatywne wyzwania w nauce języka angielskiego

09.12.2024
2 minuty czytania

W klasie 5b odbyły się ostatnio dwa ciekawe projekty, które pozwoliły uczniom nie tylko rozwijać swoje umiejętności językowe, ale także wykazać się kreatywnością i współpracą w grupach. Projekty, które zrealizowali uczniowie w ramach zajęć Future for Me, były przykładem zastosowania metody projektów, która cieszy się dużym powodzeniem w nauczaniu. Dzięki niej, uczniowie mogli pracować w zespołach, podejmować decyzje i wykorzystać swoje talenty w różnych dziedzinach, takich jak projektowanie, pisanie, rysowanie czy prezentacja.

Projekt 1: Model idealnej klasy

Pierwszy projekt dotyczył stworzenia modelu idealnej klasy. Uczniowie zostali podzieleni na grupy 5-osobowe, 4-osobowe i 3-osobowe, a ich zadaniem było zaprojektowanie klasy swoich marzeń. Aby projekt był jak najbardziej realistyczny, uczniowie mieli wykorzystać nowo poznane słownictwo w języku angielskim, a także włączyć do swoich prac przedmioty, które byłyby uznane za nieprzydatne w domu, nadając im drugie życie. Każdy zespół miał swobodę wyboru tematu w obrębie zaproponowanych opcji, co pozwalało na pełną kreatywność i indywidualne podejście.

Efektem pracy uczniów były różnorodne i kolorowe modele klas, które nie tylko świetnie prezentowały się wizualnie, ale także zawierały elementy praktyczne i funkcjonalne, jak np. wygodne meble, przestrzeń do nauki i relaksu, a także w wielu przypadkach zastosowanie ekologicznych materiałów. Każda grupa przygotowała także prezentację w języku angielskim, w której opisała swój projekt, używając nowo przyswojonego słownictwa i gramatyki.

Czego uczniowie nauczyli się w tym projekcie?

Ten projekt nie tylko umożliwił uczniom doskonalenie umiejętności językowych, ale także nauczył ich pracy w zespole, odpowiedzialności za zadania oraz umiejętności prezentowania swoich pomysłów przed grupą. Dzięki temu uczniowie rozwijali zdolności komunikacyjne, kreatywność oraz myślenie krytyczne. Dodatkowo, projekt wzbogacił ich wiedzę o nowych słowach związanych z edukacją, designem i ekologią.

Projekt 2: Kraków – przewodnik po mieście

Drugi projekt pozwolił uczniom wczuć się w rolę przewodników turystycznych po Krakowie. Dzieci miały za zadanie wybrać najciekawsze miejsca w mieście, zaprojektować mapę tych miejsc i stworzyć opisy, stosując wcześniej poznane reguły gramatyczne i słownictwo. W ramach projektu uczniowie musieli także wykazać się zdolnościami artystycznymi, tworząc ilustracje do swoich opisów lub przygotowując pocztówki przedstawiające wybrane atrakcje turystyczne Krakowa.

Na zakończenie projektu każda grupa miała okazję opowiedzieć o swoim przewodniku na forum klasy, prezentując wybrane miejsca, opisy i ilustracje. Prace uczniów zostały zaprezentowane na wystawie w sali nr 15, gdzie można było podziwiać kreatywność i zaangażowanie dzieci.

Czego uczniowie nauczyli się w tym projekcie?

Projekt ten pozwolił uczniom nie tylko lepiej poznać Kraków i jego zabytki, ale także rozwijać umiejętność stosowania języka angielskiego w kontekście turystycznym. Dzieci doskonaliły swoje umiejętności pisania i mówienia w języku obcym, pracując nad gramatyką, słownictwem i tworzeniem spójnych tekstów. Dodatkowo, projekt rozwijał zdolności artystyczne, umiejętność pracy w grupie i prezentacji przed publicznością.

Obydwa projekty stały się okazją do praktycznego zastosowania języka angielskiego w różnych kontekstach, angażując uczniów w twórczą i aktywną naukę. Efektem końcowym były prace, które znalazły się na wystawie w sali nr 15, gdzie można było zobaczyć efekty zaangażowania, współpracy i pasji uczniów klasy 5b.

Ustawienia dostępności

Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor