Poznajemy Nasz Piękny Kraj – wycieczka do Bukowiny Tatrzańskiej

18.10.2019
2 minuty czytania

O tym, że edukacja w połączeniu z obcowaniem na świeżym powietrzu przynosi efekty nikogo nie trzeba przekonywać. W dniach 16-18 października 2019 roku postanowiliśmy sami się o tym przekonać. Klasa 5a podczas trzydniowego wyjazdu miała okazję doświadczyć, że warto łączyć przyjemne z pożytecznym.

Do wyjazdu klasa przygotowywała się dużo wcześniej zbierając informacje na temat obiektów historycznych, miejsc, obiektów sakralnych, które mieliśmy w planie odwiedzić. Zadanie było tym bardziej ważne, że uczniowie sami mieli być przewodnikami i wczuć się w rolę opowiadającego w sposób interesujący na temat odwiedzanego miejsca. W czasie trzydniowej wędrówki po górach odwiedziliśmy m.in. Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej w Zakopanem, kościół, kapliczkę i Park Fatimski. Przy Kapliczce świętego Jana Pawła II zapaliliśmy świece. Odwiedzając Cmentarz zasłużonych na Pęksowym Brzysku w Zakopanem dowiedzieliśmy się ciekawostek z życia, które prowadzili spoczywający na nim Zasłużeni m.in Kornel Makuszyński, Władysław Orkan, Jan Długosz i wielu innych wspaniałych ludzi.

Mieliśmy okazję spotkać się z księdzem Mirosławem, który uczył w naszej szkole i którego do dziś serdecznie wspominamy. Uczniowie własnoręcznie wykonali kartki, rzeźby i inne dary serca, które ofiarowali księdzu. Oprócz zwiedzania mieliśmy okazję poczuć się jak prawdziwi turyści przemierzając górskie szlaki pod czujnym okiem Przewodnika Tatrzańskiego. Z Jego opowieści dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat gór i ich mieszkańców, schroniska w Dolinie Chochołowskiej. Zobaczyliśmy w jaki sposób powstają sery i każdy mógł spróbować oscypka w tradycyjnej Bacówce. Zjedliśmy też doskonały deser w Dolinie Chochołowskiej, a na koniec każdy uczestnik wyprawy został pasowany na turystę.

Oczywiście wcześniej należało przysiąc dbałość o środowisko, bezpieczeństwo w górach, otaczającą nas przyrodę i szacunek dla ludzi, którzy do dziś mieszkają wysoko w Tatrach. Każdy nowo pasowany turysta otrzymał też przydomek „Odważny”, „Dbający o środowisko”, „Dobry” itp. Pasowaniu towarzyszyły piękne widoki rozciągające się z Rusinowej Polany.

Po „ciężkich” dniach wędrówki, zwiedzania i pochłaniania wiedzy relaksowaliśmy się podczas wieczornych dyskotek i korzystając z basenu w ośrodku. Na koniec wyjazdu urządziliśmy quiz wiedzy na temat odwiedzonych miejsc i zabytków. Zwycięzcy otrzymali drobne upominki a wszyscy zostali nagrodzeni słodkościami, bo każdy z nas przywiózł z wyprawy wspomnienia, wspaniałe przeżycia i co więcej, wiedzę.