My petfriend, czyli moje zwierzątko to mój przyjaciel– projekt anglojęzyczny uczniów klasy 4 a

11.05.2020
2 minuty czytania

Czas kwarantanny, izolacji od innych nie jest łatwy zwłaszcza dla dzieci, którym trudno jest niekiedy zrozumieć całą sytuację i się w niej odnaleźć. Pomimo dostępu do Internetu, obecności bliskich czasem można czuć się po prostu samotnym.

O tym jaką rolę w terapii różnych schorzeń odgrywają zwierzęta wiadomo już od dawna. Są one jednocześnie obiektem marzeń niejednego dziecka, powiernikami najskrytszych sekretów, najlepszymi przyjaciółmi. O tym jak ogromny wpływ na nas mają zwierzaki możemy dowiedzieć się z lekcji online, gdyż towarzyszą nam one bardzo często. Zarówno uczniom jak też nauczycielom.

Z tych i wielu innych powodów uczniowie klasy 4a postanowili wziąć udział w projekcie My petfriend, w którym przedstawiali swoich pupili.

Celami projektu było:

  • doskonalenie słownictwa związanego z opisem zwierząt w języku angielskim,
  • utrwalenie struktur gramatycznych – zastosowanie czasu PresentSimple w praktyce poprzez konstruowanie zdań,
  • wprowadzanie elementów kultury krajów anglosaskich – zwierzęta w krajach anglojęzycznych - co trzymają w domach rówieśnicy, czyli top ten UK na podstawie tekstu „Pets in the UK”,
  • doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem,
  • kształcenie umiejętności tworzenia wypowiedzi ustnej na dany temat,
  • uwrażliwianie na odpowiedzialne traktowanie zwierząt poprzez właściwą opiekę,
  • tworzenie projektu na określony temat z zastosowaniem różnych technik plastycznych.

Projekt przechodził kolejno przez różne fazy realizacji. Na początku uczniowie wybrali temat – My pet friend, dowiedzieli się, jakich pupili najchętniej trzymają w domach ich rówieśnicy. Odkryli też, że często są to dość niezwykłe zwierzęta jak tarantule, jeże. Następnie podczas zajęć online mieli okazję zaprezentować swoje zwierzątka i krótko o nich opowiedzieć. Oczywiście wszyscy wcześniej się do tego przygotowali: powtórzyli słownictwo dotyczące opisu zwierząt związane z wyglądem zewnętrznym, cechami charakteru. Podczas lekcji przećwiczyli czas PresentSimple, aby upewnić się, czy zdania są poprawnie budowane. Posłuchali też wypowiedzi koleżanek i kolegów z UK, którzy opowiadali o swoich pupilach. Wreszcie przyszedł czas na stworzenie projektu. Prace były bardzo ciekawe i sporo można było się z nich dowiedzieć o podopiecznych uczniów klasy czwartej.

Uczniowie odpowiadali m.in na pytania:

What are they? what is it? - Co to jest - np. a rabbit - królik

What is its name? - Jak ma na imię?

What does it look like? – Jak  zwierzatko wygląda?

What do they eat? what does it eat? -Co zwierzątka/zwierzatko je

What can they?it do?  - Co one/ono potrafi?

Whatare/is a funfact/funfactsaboutthem/it? -Jakie są zabawne fakty z życia tego zwierzątka? /tych zwierzatek? npitsleepsallnightlong - śpi całą noc.

Projekt cieszył się ogromnym powodzeniem a efekty możecie podziwiać w naszej galerii, w której oprócz opisów znajdziecie również zdjęcia „zwierzęcych przyjaciół”.

 

Poprzedni artykuł

Ustawienia dostępności

Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor