Czas kwarantanny, izolacji od innych nie jest łatwy zwłaszcza dla dzieci, którym trudno jest niekiedy zrozumieć całą sytuację i się w niej odnaleźć. Pomimo dostępu do Internetu, obecności bliskich czasem można czuć się po prostu samotnym.
O tym jaką rolę w terapii różnych schorzeń odgrywają zwierzęta wiadomo już od dawna. Są one jednocześnie obiektem marzeń niejednego dziecka, powiernikami najskrytszych sekretów, najlepszymi przyjaciółmi. O tym jak ogromny wpływ na nas mają zwierzaki możemy dowiedzieć się z lekcji online, gdyż towarzyszą nam one bardzo często. Zarówno uczniom jak też nauczycielom.
Z tych i wielu innych powodów uczniowie klasy 4a postanowili wziąć udział w projekcie My petfriend, w którym przedstawiali swoich pupili.
Celami projektu było:
- doskonalenie słownictwa związanego z opisem zwierząt w języku angielskim,
- utrwalenie struktur gramatycznych – zastosowanie czasu PresentSimple w praktyce poprzez konstruowanie zdań,
- wprowadzanie elementów kultury krajów anglosaskich – zwierzęta w krajach anglojęzycznych - co trzymają w domach rówieśnicy, czyli top ten UK na podstawie tekstu „Pets in the UK”,
- doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem,
- kształcenie umiejętności tworzenia wypowiedzi ustnej na dany temat,
- uwrażliwianie na odpowiedzialne traktowanie zwierząt poprzez właściwą opiekę,
- tworzenie projektu na określony temat z zastosowaniem różnych technik plastycznych.
Projekt przechodził kolejno przez różne fazy realizacji. Na początku uczniowie wybrali temat – My pet friend, dowiedzieli się, jakich pupili najchętniej trzymają w domach ich rówieśnicy. Odkryli też, że często są to dość niezwykłe zwierzęta jak tarantule, jeże. Następnie podczas zajęć online mieli okazję zaprezentować swoje zwierzątka i krótko o nich opowiedzieć. Oczywiście wszyscy wcześniej się do tego przygotowali: powtórzyli słownictwo dotyczące opisu zwierząt związane z wyglądem zewnętrznym, cechami charakteru. Podczas lekcji przećwiczyli czas PresentSimple, aby upewnić się, czy zdania są poprawnie budowane. Posłuchali też wypowiedzi koleżanek i kolegów z UK, którzy opowiadali o swoich pupilach. Wreszcie przyszedł czas na stworzenie projektu. Prace były bardzo ciekawe i sporo można było się z nich dowiedzieć o podopiecznych uczniów klasy czwartej.
Uczniowie odpowiadali m.in na pytania:
What are they? what is it? - Co to jest - np. a rabbit - królik
What is its name? - Jak ma na imię?
What does it look like? – Jak zwierzatko wygląda?
What do they eat? what does it eat? -Co zwierzątka/zwierzatko je
What can they?it do? - Co one/ono potrafi?
Whatare/is a funfact/funfactsaboutthem/it? -Jakie są zabawne fakty z życia tego zwierzątka? /tych zwierzatek? npitsleepsallnightlong - śpi całą noc.
Projekt cieszył się ogromnym powodzeniem a efekty możecie podziwiać w naszej galerii, w której oprócz opisów znajdziecie również zdjęcia „zwierzęcych przyjaciół”.