Finał projektu edukacyjnego z języka angielskiego „Future transport”

16.11.2018
2 minuty czytania

16 listopada odbył się finał projektu edukacyjnego z języka angielskiego realizowanego w klasach szóstych.

Projekt miał na celu:

  • zwrócenie uwagi uczniów na zmiany mające miejsce w dzisiejszym świecie,
  • doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnej i pisemnej w języku angielskim,
  • doskonalenie umiejętności współpracy,
  • budzenie poczucia świadomości w korzystaniu z wynalazków techniki przy jednoczesnym poszanowaniu natury,
  • twórcze rozwiązywanie problemów,
  • nabywanie umiejętności prezentacji,
  • „dobre praktyki” – przykłady wykonanych projektów.

Projekt obejmował następujące fazy:

  1. Wstępne czynności organizacyjne.
  2. Przygotowanie projektu, wybranie tematu, określenie celów i zaplanowanie etapów realizacji.
  3. Realizacja projektu, wykonanie określonych działań, konsultacje.
  4. Prezentacja, publiczne przedstawienie rezultatów.
  5. Ocena projektu.

Tematem projektu był transport przyszłości. Temat został wybrany przez uczniów, którzy w małych kilkuosobowych grupach zgłębiali problem transportu w dalekiej przyszłości. Bazując na materiałach science – fiction, własnej wyobraźni, materiałach dostępnych w szkolnej bibliotece uczniowie klas szóstych poszukiwali odpowiedzi na pytania o wygląd i  funkcjonalność pojazdów przyszłości w odniesieniu do problemu współczesnej cywilizacji, jakim jest ochrona środowiska w obliczu stale rosnących zanieczyszczeń lądu, wody i powietrza. Projekt łączący w sobie kilka przedmiotów sprawił uczniom dużo satysfakcji. W obrębie ustalonego tematu, po ustaleniu czasu potrzebnego na wykonanie zadania uczniowie wybrali liderów grup, których zadaniem była koordynacja pracy zespołów na poszczególnych etapach realizacji zadania. Uczniowie pracowali nad projektem pod kierunkiem nauczyciela. Ich zadaniem było min. relacjonowanie bieżące prac, postępów, problemów. Zadaniem lidera grupy było ponadto monitorowanie postępów poszczególnych zadań w obrębie realizowanego tematu. Uczniowie regularnie konsultowali i omawiali wyniki swojej pracy. Na koniec dokonali prezentacji w języku angielskim, połączonej z wizualizacją swoich działań.  Podczas prezentacji przedstawili wizję świata w przyszłości z wykorzystaniem własnoręcznie wykonanych makiet.

Efekty pracy zespołów można podziwiać na wystawie zorganizowanej przez uczniów na korytarzu drugiego piętra szkoły.

Serdecznie zapraszamy!

 

 

Ustawienia dostępności

Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor